Cienfuegos - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu Cienfuegos - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu

Cienfuegos

23 April 2016 | Cuba, Cienfuegos

We zijn al om 06.00 uur vertrokken, het is nog donker en we rijden langs een mooie kustweg. We zien een mooie zonsopkomst. Jasper en Ruben noemen dit de weg van de 1000 krabben. Dode krabben wel te verstaan, want de weg ligt bezaaid met platgetreden krabben. De nog levende krabben die willen oversteken proberen we te ontwijken.
Dus we slalommen ons tussen de krabben en gaten in de weg verder langs deze mooie route. We komen lekker vroeg aan in Cienfiegos. Hier willen we het dolfinarium bezoeken. Na wat zoeken vinden we het. Het dolfinarium ligt in een natuurlijke ingesloten baai en de dolfijnen hebben hier echt de ruimte. Ok ze leven niet in vrijheid maar het kan veel erger. De show is leuk, Wendy wordt nog uit het publiek gevist om te hoelahoepen met een dolfijn. De dolfijn wint :-) Na afloop gaan we zwemmen met dolfijnen en wat was dat ontzettend vet om te doen. We leren over de dolfijnen, mogen ze aanraken, krijgen kusjes en racen op hun buik de lagune door. Op het eind worden we door 2 dolfijnen onder onze voeten omhoog geduwd en zo maken we een ritje. We ontmoeten een Nederlands stel dat ons een tip voor een casa geeft. Deze casa zit helaas al vol, maar de eigenaar brengt ons naar een andere casa. Wow dit is echt de mooiste tot nu toe. Het is een heel ruime kamer in een groot koloniaal pand. We hebben een balkon met zeezicht. Er is een grote zitkamer vol antieke meubels en accessoires. In de middag slenteren we door het stadje. Ook hier staat het weer vol mooie gebouwen. We lopen langs de gaven en zien ineens containers van Damen, even een fotootje voor Isidro gemaakt. We eten in een leuk restaurantje aan zee. Via een soort huiskamer en allerlei trappetjes komen we op het terras. We zien de zon ondergaan. Hier ontdekken Jasper en Ruben de pina colada (zonder alcohol), ze vinden het heel stoer om cocktail te drinken. In deze casa slapen we prima. En alweer krijgen we een uitgebreid ontbijt, hier kunnen we wel aan wennen hoor, kan iemand dat thuis ook voor ons regelen?