Playa Larga - Reisverslag uit Playa Larga, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu Playa Larga - Reisverslag uit Playa Larga, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu

Playa Larga

22 April 2016 | Cuba, Playa Larga

Een lange rit voor de boeg, we willen naar Playa Larga, waar ook de Varkensbaai is. Een belangrijke baai in de geschiedenis van Cuba. Onze navigatie app leidt ons niet altijd over de snelste route en leidt ons soms over zeer avontuurlijke wegen. We zijn wel blij met de app anders waren we allang verdwaald, maar we doen er vandaag bijna 5 uur over om er te komen. Eindelijk zijn we in Playa Larga. We bezieken een krokodillenboederij. We leren over het kweken can krokodillen van baby tot een jaar of 12. De oudste krokodil daar is 45 jaar. We leren ook dat slechts 10% wordt uitgezet in de natuur de rest wordt opgegeten of tot laars/riem etc. verwerkt. We mogen zelf een krokodil(letje) vasthouden en een grote krokodil voeren. Jasper en Ruben kopen een krokodillentand als souvenir. Na afloop eten we een stukje krokodil, het smaakte best goed een beetje taaie kip. We rijden verder en worden weer staande gehouden, ik ben van de beveiliging en....jaja we kennen de verhaaltjes inmiddels wel, stap maar in.
De man weet een casa voor ons. Zo snel gezien ziet het er prima uit en op 50 meter van de zee. We nemen snel een heel verfrissende duik in de Varkensbaai. Dit is in de Caribische zee en het water is hier nog warmer en zo mogelijk nog blauwer.
Afgekoeld keren we terug naar de casa. Hmm blijkbaar waren we net door de hitte bevangen want de casa lijkt nu meer een oude stal. Nou ja het is maar voor 1 nachtje. De gastvrouw biedt aan ons diner te verzorgen, dan kunnen we lekker op ons eigen terrasje eten. De kinderen vinden het hier wel leuk er lopen veel dieren en twee paarden. Ook zijn er kinderen, dus ze delen de lollies uit die ze van huis hadden meegenomen.
Op ons terassen wachten we tot het eten klaar is. Ineens begint het heel hard te regenen en het houdt niet op. We worden uitgenodigd om bij het gezin op de patio te komen eten, daar zitten we droog. De patio lijkt meer op een stalling voor oud ijzer, maar hier wordt echt door een gezin geleefd. Soms staan we er even bij stil hoe goed we het in Nederland eigenlijk hebben en hoe bijzonder we de instelling van de mensen hier vinden. Ze zijn met alles eigenlijk blij en weten van niets iets bijzonders te maken.
We slapen slecht, de eerst zo leuke dieren maken enorm veel lawaai en het stikt van de muggen. We hullen ons in een gifwolk en proberen te slapen. Het lukt echt niet het is heel warm en wanneer er een gigantische spin in de badkamer op visite komt is Wendy het zat. We vertrekken al heel vroeg naar onze volgende bestemming.