Santa Lucía - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu Santa Lucía - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu

Santa Lucía

03 Mei 2016 | Cuba, Playa Santa Lucía

Vanmorgen afscheid genomen van Isidro, hij moet weer werken en wij rijden terug richting Havana. We rijden in ongeveer 5 uurtjes naar Santa Lucía. Hier vinden we al snel een casa net voor de strip met dure hotels begint. Het zijn heel aardige eigenaren met wel 9 kinderen. Lollies uitdelen dus. We lopen richting het strand en omdat we voor de all inclusief hotels zitten hebben we dit prachtige strand helemaal voor ons alleen. We blijven in herhaling vallen, maar hier is het water nog helderder en blauwer dan waar dan ook. Ook de watertemperatuur is hier warmer dan elders. Nadeel van voor de hotelzone zitten is dat er geen enkel tentje te vinden is waar we wat te drinken kunnen kopen en we zijn door onze eigen voorraad heen. Pascal gaat op zoek naar drinken, onderweg komt hij een oud vrouwtje van een jaar of 80 tegen, ze blijft maar naar hem lachen en I love you tegen hem zeggen. Ja duidelijk de genen van zijn vader, net zo'n grote flirt. We zwemmen lekker lang en lopen een heel eind langs het strand. Via de andere lopen we terug naar onze casa, daar zit een hele groep flamingo's, die hadden we nog niet eerder gezien. Zo in de vrije natuur zijn ze nog mooier dan in de dierentuin. Een hond is ons al de hele tijd gevolgd, al vanaf dat we gingen zwemmen loopt en zwemt hij met ons mee. De hond is heel goed in het opsporen van krabben, hij graaft ze op en blijft er dan naar blaffen. De krab verdwijnt dan natuurlijk snel weer en de hond gaat op zoek naar de volgende. Uren later is de hond nog bij ons, we worden ingehaald door een paar fietsers en die roepen de hond, die Angelo blijkt te heten, als we later bij onze casa aankomen blijkt de hond van de buurman te zijn. Ze moeten hard lachen om hun gekke hond. We zien nog een paar paarden de zee in gaan om af te koelen, mooi gezicht. Tijd om ons te gaan opfrissen, straks staat er heerlijk gegrilde vis op het menu.