Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu

Varadero

05 Mei 2016 | Cuba, Varadero

Op naar Varadero, onze laatste stop voor we naar het vliegveld in Havana gaan.
Een lange rit dus we vertrekken al vroeg. Halverwege stoppen we in Santa Clara, hier staat het mausoleum van Ché en je kunt natuurlijk niet in Cuba geweest zijn zonder dit bekeken te hebben. Een snelle stop hier dus. Weer terug bij de auto blijkt dat we een lekke achterband hebben. Gelukkig hebben we een reserveband achterin liggen. We vroegen ons al af wanneer we lek zouden rijden met al die slechte wegen hier en al het glas, spijkers etc. op het wegdek. Snel de band verwisseld. Een Cubaan die ons passeerde wees ons de weg naar een garage waar we konden wisselen, als bedankje wilde hij wel de Damex pet die we van Isidro hadden gekregen. Haha dat is goed, man weer blij. Inmiddels is de politie ook gearriveerd, of alles ok is? Ja hoor het probleem is al verholpen, de tamtam gaat snel hier. Snel weer verder want we moeten nog een aardig eind. Daar nadert Varadero, we hadden het al gehoord, maar het is ook echt zo  Varadero is geen Cuba. Dit is een lange weg met hotels en verder niets. Niets hier lijkt op het Cuba zoals we dat kennen. Wel een mooi strand. We kiezen voor een wat luxer hotel om de laatste dagen te verblijven, even niets doen voor we weer naar huis moeten. We krijgen een heel ruime kamer pal aan de zee, dat is wel aangenaam. We zien pelikanen voorbij vliegen. De jongens zwemmen in het zwembad, ze vinden het wel even fijn geen zout water in hun ogen. Dus ze zwemmen met hun duikbril en snorkel in het zwembad, we zijn benieuwd of ze nog  mooie vissen zien. Dan ontdekken ze de pooltafel, dat willen ze wel proberen. Grote trotse lach wanneer het na wat oefenen een beetje lukt. Ze zijn er niet meer weg te slaan. Het animatieprogramma vanavond bestaat uit een zeer vrouwelijke man die doet alsof hij heel goed kan zingen, in werkelijkheid lukt het hem niet eens te playbacken. Daarna start de disco. Het is echt hilarisch. We willen niemand uitlachen en iedereen maakt plezier op zijn eigen manier, maar we hebben het gevoel dat we in een absurdisme film zijn beland. Maar het belangrijkste is dat ze er veel plezier in hebben en wij daardoor ook. Tijd om te gaan slapen in ons heel ruime bed.