Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van pawejaru - WaarBenJij.nu

Trinidad

24 April 2016 | Cuba, Trinidad

Onze kortste route tot nu toe, in iets meer dan een uur rijden we langs alweer een mooie route naar Trinidad. Aan de ene kant de kust en aan de andere kant de bergen. Ook zien we hier veel rivieren onderweg. Wat heeft Cuba toch veel gezichten, we genieten volop van dit land. Het is weer even zoeken, maar we vinden de casa. Omdat hier veel toeristen komen was de mevrouw van onze vorige casa zo aardig om te bellen en de casa voor ons te bevestigen, zo hoeven we niet in de hitte meerdere casa langs. Het is wel heel warm in Trinidad en er zijn inderdaad veel toeristen. Maar Trinidad is dan ook heel mooi en zeker een bezoek waard. Zaterdag is wasdag in Trinidad en de straten lopen daardoor vol water. Best apart om te zien al dat water dat de huizen uitloopt. We lopen door het centrum en rusten in de schaduw op de trappen van casa de la musica. Lekker bijkomen met een koud drankje onder de vrolijke Cubaanse klanken. We komen het Nederlandse stel van het dolfinarium hier ook tegen, ze tippen ons een restaurant en daar eten we heerlijk. De volgende dag gaan we naar playa Ancon. De jongens willen zwemmen. Het is een mooi strand en niet te druk. Je kunt er leuk snorkelen. We hebben een leuk en rustig dagje hier. Ondanks dat we de hele dag door met factor 50 smeren en onder een parasol liggen zijn we toch allemaal een beetje verbrand. In de avond zijn we weer op dezelfde trappen gaan zitten, Jasper en Ruben willen alleen nog maar piña colada's drinken. Vanuit alle barretjes staan er hier mannetjes om drankjes te verkopen, je moet er soms even op wachten maar dan krijg je gewoon op je traptrede je drankje bezorgd. We gaan slapen, morgen een lange rit voor de boeg, maar we komen steeds meer in de buurt van Isidro. De jongens vragen elke dag hoe lang het nog duurt voor ze bij opa zijn.