Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Monterey

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag rijden we weg uit San Francisco. We stoppen nog even bij de painted ladies, mooie pastelkleurige woningen waar vroeger ook de serie Full House is opgenomen. De huizen in SF zijn sowieso rijk gedecoreerd en in mooie tinten geschilderd, hoewel het verschil tussen een rijkere buurt en wat mindere buurten duidelijk zichtbaar is. Over het algemeen is iedereen hier vriendelijk, zelfs de zwervers zeggen je gedag. Daarna rijden we richting kustlijn. De komende dagen willen we deze volgen tot we in LA aankomen. Even kijken hoever we komen, in mei is er een grote aardverschuiving geweest, waardoor hele delen van de weg niet meer begaanbaar zijn. Het is een leuke route met afwisselend een duinlandschap en landbouw om ons heen. Om de zoveel mile is er wel een statepark waar je kunt kijken. We maken geregeld een stop om van de omgeving te genieten. In Miramar stoppen we bij een klein koffiebarretje voor heerlijke koffie met uitzicht op de oceaan en surfdudes. Gisteren zijn hier orka's gespot, wij zien ze helaas niet. In Swanson stoppen we bij een boerderij waar je zelf fruit mag plukken. We slaan vitamines in en proeven ook van de versgebakken pie. Heerlijk plekje ook,  een groot veld met tafels waar je kunt picknicken en afrekenen gaat op basis van vertrouwen, gewoon het bedrag dat je hebt besteedt in een bakje achterlaten. We stoppen nog in Santa Cruz, zien de oude vuurtoren en kijken naar de zeeleeuwen. Na vele stops (zoveel moois te zien onderweg) komen we aan in Monterey waar we overnachten. Ons motel blijkt heel leuk te zijn, het ligt op een soort schiereiland en het plaatsje is gezellig. Op het terrein van het motel ligt ook een Monarch sanctuary. Hier zitten soms duizenden vlinders. Hoewel het nu niet het juiste seizoen is, zien we er toch een paar. De jongens willen zwemmen en we genieten van een privé hot tub. Daarna vinden we een te leuk restaurant (The Red House, tip Roy en Petra), waar we echt heerlijk eten, ze serveren zelfs groente! We rijden nog even richting het water om walvissen te kijken en kijken naar de zonsondergang. Wat een leuk plaatsje is dit. Dan in het donker ons motel zien terug te vinden, we zien net op tijd een aantal herten oversteken, gelukkig reden we langzaam anders hadden we ze geraakt. Morgen gaan we de kustweg verder volgen.