Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Pismo Beach

03 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Na het ontbijt nemen we nog een kijkje langs de kust. En we zien 4 orka's voorbij komen. Hoe cool is dat! Ook zien we nog 2 zeeotters die heel druk bezig zijn met uhhm elkaar lief vinden. Dan rijden we de Pacific coast highway weer verder af richting LA. We rijden door Carmel, mooi plaatsje met prachtige huizen. Volgende stop is state reserve Point Lobos, een leuk park waar je niet al te lange hikes kunt doen. We zien hier veel zeehonden en een walvis. De zwijntjes komen we niet tegen, maar wat een leuke plek is dit ook weer. Dan door naar Big Sur. Een uitgestrekt natuurgebied langs de kust. We kunnen een eind rijden, maar dan is de weg afgesloten. We moeten dus weer een stuk terug rijden en kijken waar we PCH weer op kunnen. Jammer, San Simeon is niet bereikbaar, hier hoopten we zeeolifanten te spotten. Ze zijn druk bezig de weg weer bereikbaar te maken, maar er ligt een enorme hoeveelheid grond op de weg, we lazen ergens dat ze hopen de weg eind augustus weer open te hebben. Uiteindelijk moeten we zover terug dat we weer uitkomen waar we vanmorgen begonnen zijn. Haha nou ja we hebben in ieder geval wel iets van de omgeving gezien. We rijden door een gebied waar wijn wordt verbouwd. Of nou ja de druiven voor de wijn dan hè. Om de zoveel mile zijn wijnproeverijen. We weerstaan de verleiding om te proeven, we moeten immers nog zo'n 2 uur rijden. Ineens zien we heel veel rook en staat het verkeer vast. Een bermbramd. De brandweer is er gelukkig al en heeft het onder controle. De rest van de rit is vrij saai. We overnachten in Pismo Beach. En dit is precies wat je bij de naam voorstelt. Een relaxed plaatsje aan de oceaan. We slenteren wat over het strand. Kijken naar de surfers, dat zouden we ook wel willen doen, maar eens wat lessen volgen tijdens een volgende reis. Een hele rij pelikanen houdt de pier bezet, we kijken naar de zonsondergang en lopen terug naar ons motel.