Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Yosemite

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Wauwie wat een geweldig mooie route hebben we vandaag gereden. Van Bishop naar Yosemite passeren we Mammoth lake, we besluiten een kleine omweg te nemen en rijden naar Mammoth lake toe. Dit is echt een prachtig gebied, een bekend ski-gebied, we zien de skiliften wachten op de volgende winter, nu is het een heerlijk natuurgebied met vele meren tussen de bergen, jammer dat we niet langer kunnen blijven. Lijkt ons geweldig om hier een keer te kamperen, wel oppassen voor beren. We rijden weer terug naar onze route. De hele weg leidt ons door mooie bergen en langs vele meren en rivieren. We nemen nog een omweg, we buigen af naar Bodie. Bodie was ooit een florerend goudmijn stadje, maar is nu veranderd in een ghosttown. Denk muziek van The good, the bad and the ugly en een voorbij rollend struikbolletje en je hebt de setting. Apart om rond te lopen, de jongens vinden het heel leuk. Weer terug naar onze route. We volgen de Tioga pass om Yosemite National Park binnen te rijden. Enkele weken geleden was de pass nog gesloten vanwege sneeuw, maar gelukkig voor ons is de pass nu wel te berijden. We rijden 10000 foot hoog en de omgeving is niet te beschrijven mooi. We stoppen op een punt waar nog sneeuw ligt en we de sneeuw kunnen aanraken. Omdat de sneeuw dit jaar zo lang is blijven liggen, zijn er volop watervallen en ook de rivieren stromen hard. We naderen de ingang van het park, op naar onze lodge. Yosemite is zo groot dat het gewoon nog ruim 2 uur rijden is naar onze lodge. We genieten dus nog verder van de omgeving. De jongens maken al plannen waar ze allemaal willen gaan klimmen en zwemmen. We speuren de omgeving af of we beren of mountain lions zien. Helaas niet, maar wel herten met jong en roofvogels en eekhoorntjes.  Dan zijn we eindelijk bij de lodge, spullen in de kamer leggen, wat eten en naar bed. We zijn de hele dag onderweg geweest, maar wat een mooie route. Wauwie!