Met de helikopter en nog meer GC - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Met de helikopter en nog meer GC - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Met de helikopter en nog meer GC

22 Juli 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Ook vandaag staan we vroeg op, we hebben een afspraak op het vliegveld van Grand Canyon. We gaan vandaag met een helikopter over de Canyon vliegen. Wow dit is zó gaaf! Van bovenaf gezien wordt nog duidelijker hoe inmens groot dit gebied is. Onbeschrijfelijk mooi! Weer terug naar onze lodge en even ontbijten. We wandelen nog naar Mather point en pakken de auto richting Watch Tower. Na een aantal view point komen we bij Watch Tower aan, vanaf hier heb je een 360 graden uitzicht over de Canyon. Hier leren we ook meer over de diverse indianenstammen die hier leven. Het is tijd om de backpacks te pakken en door te rijden naar onze volgende bestemming. De rit brengt ons verder Arizona in, het landschap verandert weer. Meer bergen met rood gesteente. De invloed van indianen zie je hier terug en langs de weg verkopen ze hun handgemaakte producten. Via een brug rijden we over de Colorado river, in de Canyon zagen we de rivier in de verte al liggen. Ook al zijn we al een heel eind verder gereden we zien de Grand Canyon nog steeds, we passeren zelfs de north rim, de omvang van de Canyon blijft ons verbazen. Inmiddels naderden we Page. We maken een stop bij Horseshoe Bend om een mooie foto te kunnen maken. Als we uit de auto stappen zien we waarschuwingsborden voor extreme hitte. We zien dat we een heuvel op moeten om Horseshoe Bend te kunnen zien. De heuvel is niet al te hoog en we trotseren de hitte. Halverwege zíjn we al bekaf, maar we stappen dapper door. Eenmaal boven blijken we gefopt door de heuvel, we moeten ook nog verder lopen en dan nog een heel eind afdalen. Wat dus betekent klimmen op de weg terug. Poeh dat gaat een uitdaging worden, maar we zijn doorzetters en worden beloond met een mooi uitzicht. Snel naar het motel om af te koelen. Daarna rijden we naar Lake Powell en de Glen canyon dam. Hier staat gelukkig een briesje. Weer terug naar het motel, Jasper en Ruben nemen een duik in het zwembad. Nog even napraten over wat we vandaag allemaal gedaan hebben, de kinderen vinden het wel heel stoer dat ze in een helikopter gevlogen hebben. Op naar de volgende dag waar we weer van alles gaan doen.