San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

San Francisco

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Via het mooie Sierra Forest verlaten we Yosemite. Langzaam verdwijnen de bergen achter ons en wordt het vlakker om ons heen. Onderweg stoppen we bij Walmart. Dit is wel zo'n beetje onze favoriete winkel geworden, omdat we alleen hier vitamines kunnen krijgen. Hoe goed we ook zoeken, we vinden in Amerika alleen plekken waar we burgers, pizza of steaks kunnen eten.  We slaan dus een lading fruit in en kopen een salade. Via de Bay bridge rijden we aan het eind van de ochtend San Francisco binnen. We stoppen eerst bij Treasure Island, vanaf hier zien we Alcatraz en de skyline van San Francisco heel goed. Dan op zoek naar ons hotel. Een wirwar van straten die stijl omhoog en dan weer bijna recht naar beneden lopen. Parkeren is hier een uitdaging net als heuveltje trekken. Ons hotel blijkt aan de scenic drive van Lombard street te liggen, vanuit onze kamer zien we de Golden Gate bridge. We lopen richting de baai en kijken bij de vele pieren. Dit is duidelijk gericht op toeristen, maar het is op zich wel leuk. Uiteraard kijken we bij pier 39 naar de zeehonden die zich hier in ruime aantallen verzamelen. Leuk om te zien. Ook lopen we binnen bij museé mécanique, hier staan allemaal oude speelautomaten die je nog mag gebruiken. Ook zien we 2 marine schepen uit de 2e wereldoorlog. De kinderen vinden het allemaal erg interessant. Het is hier wel een stuk frisser dan de andere plekken waar we geweest zijn, gelukkig hebben we vesten bij ons. Vandaag drinken we een warme chocomel in plaats van ijskoffie. We eten een lekker visje en dan lopen we weer terug naar ons hotel. We lopen helemaal verkeerd en zien zo al heel wat meer van San Francisco. Uiteindelijk hebben we de weg weer gevonden en blijkt dat we bijna onderaan de weg staan waar we moeten zijn. Dat wordt bijna 1000 huisnummers omhoog lopen met een stijging van 21,5%. Workout van vandaag ook weer gehad :-)