Yosemite dag 3 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Yosemite dag 3 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Yosemite dag 3

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

De valley van Yosemite is wel oké, maar we vinden het daar veek te druk. Bovendien is de omgeving in de rest van het park veel mooier. Je moet er alleen wel een stuk voor rijden, omdat het park zo groot is. Wanneer je bedenkt dat slechts 5% van het park toegankelijk is, kun je gewoon niet bevatten hoe groot het totale oppervlak moet zijn.
We bewonderen eerst El Capitan, de grootste monoliet ter wereld. Dan rijden we naar Glacier Point, vanaf hier kun je heel veel zien, de valley, half dome, watervallen en nog veel meer. Daarna volgen we nog een keer de Tioga pass, op de eerste dag reden we via deze pass het park binnen en we zagen zoveel moois dat we de pass gewoon nog een keer rijden. We maken veel stops, onder andere bij Tuolumne, daar dalen we af om de giant sequoias te zien. Echt gigantische bomen met een omtrek van een paar meter en ze lijken oneindig hoog te zijn. We moeten ook weer terug omhoog klimmen en rijden snel door naar Tenaya lake. Hier kunnen we afkoelen in het bergmeer. Heerlijk rustig plekje. Nog door naar Tuolumne meadows, een leuk gebied om te verkennen. Het wordt ineens snel bewolkt en in de verte horen we het al onweren. We keren maar terug, we willen niet met slecht weer in de bergen rijden. Terug bij onze lodge, ook al zo'n fijn plekje midden in de natuur, wat eten en nog even zwemmen. Morgen trekken we weer verder.