Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Las Vegas

25 Juli 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

We hadden geen idee maar St. George blijkt de plaats te zijn waar het Mormoonse geloof grotendeels gesticht is. Toevallig was het de dag dat wij er overnachten een feestdag, omdat het 170 jaar geleden was dat het Mormoonse geloof hier groot werd. De hele dag parades en optredens en in de avond een grote vuurwerkshow. Dat vinden de jongens natuurlijk heel leuk. Vandaag vertrekken we naar Nevada, Las Vegas. Hier kijken de jongens al de hele vakantie naar uit. Ze kennen het uit films en kunnen niet wachten om de neonlights en grote hotels te zien. Het is de kortste route van onze reis, maar ook een saaie route, we volgen grotendeels 1 lange rechte weg. Het heeft de hele nacht geregend en de bergen verdwijnen in de wolken. Wanneer het weer een beetje opklaart rijden we al in Nevada. Wat wel grappig is, is dat er direct een casino aan de weg zit. Hoe beeld bevestigend. Het landschap is hier vlakker en vooral kaler. We wilden stoppen bij Valley of Fire, maar door de regen zijn de paden modderig en door de wolken is er weinig Fire aan te zien. We slaan het maar over, misschien later nog. Las Vegas is alles wat we dachten en erger. Groot, druk, veel, lawaai en over the top. Het verkeer bezorgt Wendy bijna een hartaanval. 12 baans rijdt door elkaar met duizenden toeristen die oversteken. Wendy keert het liefst direct om,terug de natuur in. We weten ons hotel te vinden, de jongens vinden het geweldig hier. We geven ons maar over aan het geweld en hangen de toerist uit. 1x knipperen met je ogen en je bent 100 dollar armer. Als eerste willen de jongens zwemmen aan de voet van de Eiffel toren. Zodra het donker begint te worden lopen we de strip op. We nemen een kijkje bij de bekende hotels en zien o.a. de fonteinshow van het Bellagio. De Coca-Cola store en m&m shop moet ook bezocht worden. We lopen heel wat af en ploffen uiteindelijk neer in het fijne bed van onze poepie luxe hotelkamer.