Yosemite dag 2 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Yosemite dag 2 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Yosemite dag 2

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

We zijn vandaag al vroeg in het park en dat is maar goed ook. Rond 9.30 uur zijn alle parkeerplaatsen al vol. Dit is een geliefd park en dat is te merken aan de drukte. Het is file rijden voor auto's. (Tip voor De Wildjes die ook nog naar dit park gaan, zorg dat je er vroeg bent!) We hebben geluk dat we in een lodge van het park verblijven en zijn er dus zo. Vanaf de parkeerplaats nemen we de shuttle bus naar Mirror lake. Een korte hike naar een meertje waar de berg half dome mooi in spiegelt. Daarna lopen we via verschillende trails terug naar ons startpunt. Onderweg moeten we nog even inhouden voor wat herten met jong, die ons pad kruisen. We volgen een trail naar de waterval en willen daarna een andere busroute nemen. We zien echter dat de laatste bus over 1 uur gaat en aangezien het ongeveer 40 minuten rijden is, heeft het geen zin meer om te gaan. We wilden daar nog in het meer zwemmen, maar dan missen we de bus terug en het is wel heeeel lang terug lopen. Dan maar terug naar onze lodge waar de kids in het zwembad kunnen zwemmen. Ook goed. Onze voeten zijn ook best wel moe van al dat lopen. We zijn trots op onze jongens die geen moment klagen. Wat genieten we van deze reis!

• 31 Juli 2017 - 18:19

Ida: