Bishop - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Bishop - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Bishop

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, Bishop

Een lange rit voor de boeg. Op naar Yosemite National Park. Dit is heel wat kilometers rijden, dus we plannen een tussenstop in Bishop in. We zitten zeker 6 uur in de auto vandaag, maar er is genoeg te zien onderweg. Bovendien is het zo warm dat de airco van de auto zeer welkom is. De route gaat via Death Valley. Eerst door Red Rock, dan wordt het steeds kaler om ons heen. Ook zijn er nog nauwelijks woningen aanwezig. Ondanks dat het een kale vlakte is, is het toch boeiend om de omgeving te zien. Er zijn diverse viewpoints met wat geschiedenisinformatie erbij vermeld. Bij Zabrinsky stappen we toch uit de auto omdat we hier een weg naar boven moeten lopen. Het is inmiddels 47 graden (schijnt nog redelijke temperatuur te zijn), we lopen de heuvel op en zien de glooiende zandheuvels en de zoutvlakte. We rijden verder de bergen door en er wordt gewaarschuwd dat de airco beter uitgezet kan worden ivm overhitting van de auto. Even verderop zien we inderdaad auto's staan met de motorkap open, dus we zetten de airco maar uit. Afzien in de auto. Ondertussen smikkelen we van de m&m's die we in Vegas gekocht hebben. Dan ineens alsof de natuur een lijn getrokken heeft is het landschap heel groen. We zien nieuwe bergen met nog sneeuw op de toppen. Hoe groot is dit contrast,  rechts kaal en stikheet, links groen en sneeuw. We passeren Lone Pine, halen hier wat boodschappen en rijden dan nog een uur door naar Bishop. Dit is eigenlijk  best een leuk plaatsje. Er loopt een creek door het plaatsje heen en de bergen van Mammoth vormen een schilderachtige achtergrond. In Bishop zit bakkerij Erick Schat, dit klinkt wel heel Nederlands en dat blijkt te kloppen. Jaren geleden is Erick hier een bakkerij begonnen en het loopt goed. Er zijn ook Nederlandse spritsen en dropjes te koop. Helaas is Erick zelf net weg, dus we kunnen geen praatje met hem maken. Wel kopen we alvast broodjes voor de volgende ochtend. We wandelen nog wat rond en keren terug naar ons motel. Morgen weer een lange rit.