Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

We staan vroeg op en vertrekken richting Grand Canyon. Het gaat een lange rit worden en we kiezen ervoor om de rit nog langer te laten duren,  omdat we een stuk route 66 willen rijden. We hebben geen spijt van onze omrij-keuze. We zigzaggen de berg rond en stoppen in Oatman. Een geweldig stuk route 66, hier lijkt de tijd te hebben stilgestaan. In de bergen lopen ezels rond en soms staan ze midden op de weg stil. We kronkelen de 66 verder en rijden door plaatsjes zoals je ze in een jaren '50 film ziet. In Kingman stoppen we voor een milkshake bij een heel grappig tentje. Uiteindelijk verlaten we de route 66 en rijden via de snelweg verder, nog 3 uur te gaan. Het landschap om ons heen veranderd, we rijden inmiddels in Arizona. Hier zien we meer groen om ons heen en het wordt steeds bosrijker. We komen aan bij nationaal park Grand Canyon, we slapen in een lodge midden in het park, omgeven door heel mooie natuur. Overal staan borden dat we goed moeten oppassen voor wildlife. We staan een aantal keer oog in oog met een mule deer. Toen we het park naderden zagen we een enorme bliksemflits, zag er prachtig uit, maar beloofde niet veel goeds. Het is monsoon season en geregeld kunnen er flinke buien vallen. Onderweg kwamen we ook al allemaal waarschuwingsborden tegen voor overstroomde wegen. Gelukkig was de regen gestopt toen we aankwamen en heeft de regen ervoor gezorgd dat de temperatuur wat gezakt is. We maken van de wat koelere temperatuur gebruik en gaan hiken. We lopen wat paadjes af en ineens zomaar uit het niets eindigt de grond en gaapt de Grand Canyon ons aan. We zijn helemaal overrompeld door dit aanzicht.  Wat is de natuur toch mooi! We wandelen langs de rim een aantal viewpoints af en lopen een stuk van de Bright Angel trail, deze trail daalt af in de Canyon en laat ons nog nietiger voelen. We hiken heel wat kilometers vandaag en ondanks dat het koeler is, is de temperatuur nog steeds dik 30 graden. Hoogste tijd voor wat eten en rust voor onze voeten.