Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van pawejaru - WaarBenJij.nu

Joshua Tree National Park

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Vandaag staan we op tijd op. We gaan richting  Grand Canyon,  maar dat is zo'n lange afstand dat we een overnachting halverwege inplannen. Dus op naar Needles om te overnachten. We stoppen onderweg bij Walmart, bizar grote supermarkt, en slaan flessen water en wat te snoepen in. We besluiten via Joshua Tree National Park te rijden. Wow mooi daar. Woestijnlandschap met hoge bergen en uiteraard veel Joshua trees. We lopen 3 trails en vinden de natuur prachtig. We zien Hidden Valley, hier verstopten de cowboys vroeger gestolen vee. We stoppen bij Skull rock, hebben een heel mooi uitzicht bij Keys view en lopen naar een meertje, dat nu bijna droog ligt en zien de dam die daar lang geleden gebouwd is. Het zijn geen lange trails, maar het is zo warm dat het voelt alsof we de vierdaagse van Nijmegen hebben gelopen. Uiteindelijk hebben we hier meer tijd dan gedacht doorgebracht. We verlaten het park via de noordelijke uitgang en hebben nog zeker 3 uur te rijden voor we in Needles zijn. Hoe druk het gisteren op de weg was, zo stil is het nu. We rijden een lange rechte weg met aan beide kanten uitzicht op bergen en nog steeds de Mojave woestijn. Gisteren overvolle wegen, vandaag hebben we de weg bijna voor onszelf. Needles is een oud stadje waar niks te doen is. We eten wat en gaan op tijd slapen. Morgen weer een lange rit voor de boeg.